Dokonalé kolo z Číny? Winspace T1500

08.01.2025

Když slyšíte pojem dokonalé kolo, co se vám vybaví? Karbonová vlákna, elektronické řazení, aerodynamika, 12rychlostní kazety, italský design, plně integrované vedení kabelů. Ať už si představíte cokoliv, pravděpodobně to není Winspace T1500, i když má vlastně všechny tyto prvky.
Ano - Winspace T1500. Pokud nejste pravidelným divákem mého kanálu, pravděpodobně jste o Winspace nikdy neslyšeli. Ale možná je to největší značka, o které jste nikdy neslyšeli. Jejich kola byla závoděna na olympijských hrách a mistrovství světa UCI a pravidelně získávají mezinárodní vítězství na etapách v rukou UCI Minsk Cycling Club. V Číně, pokud se objevíte na jakémkoli velkém závodě a podíváte se na nejrychlejší jezdce, kteří nejsou sponzorováni, jinými slovy, na ty, kteří si kola kupují za vlastní peníze, pravděpodobně je uvidíte závodit na Winspace. Mají pověst volby závodníků, a je jasné proč.

Takže toto je T1500D od Winspace. Pojďme si rychle projít kolo. V srdci kola máme 47centimetrový aero rám Winspace T1500D. D znamená kotoučové brzdy. Jak si všimnete, na tomto kole máme plné kotoučové brzdy. Lakování na kole je opravdu pěkná perleťová modro-fialová chameleoní barva, ať už to nazvete jakkoliv, a také pěkné třpytky. Ale jak se světlo pohybuje kolem kola, barva přechází z modré do fialové. Opravdu krásný efekt. Samozřejmě, T1500D je schváleno UCI. Má na sobě nálepku schválení UCI. Pohybujeme se nahoru po kole, máme na vrcholu karbonové sedlo Selle Italia. Sedlovka je aero sedlovka, která jde s rámem. Vpředu, kokpit, máme Winspace's Zero, jak tomu věřím říkají, kombinaci řídítek a představce dva v jednom. Jak uvidíte, plně integrované kabely. Samozřejmě, používáme eTap, takže žádné kabely pro řazení, ale brzdové kabely jsou uvnitř rámu. Super čistý vzhled kola. Co se týče sady, máme zde zbrusu nový SRAM AXS. 24 rychlostí, bezdrátové řazení. Vzadu máme 10-33, myslím. Prostě obrovský, obrovský rozsah převodů. Kola, máme zde sadu Unas 40milimetrových plášťů. Samozřejmě, kotoučové brzdy na nábojích DT Swiss. Náboje DT Swiss jsou jedním z důvodů, proč se trochu odchylujeme od scénáře na brzdách. Tyto nejsou SRAM rotory, jsou to Shimano rotory. To proto, že většina SRAM rotorů má šestišroubový vzor, zatímco tyto náboje DT Swiss mají Shimano styl středového zamykání. Vše ostatní na sadě je plný SRAM AXS. Kliky, setrvačník, přední přehazovačka, zadní přehazovačka, řadicí páky atd. Vypadá to určitě jako dokonalé kolo, ale jezdí se na něm jako na jednom? Pojďme to zjistit.

Takže, vtipná věc je, když mluvíme o dokonalých kolech, musíme myslet na superauta. A tak, u superaut, hodně z vašeho výkonu pochází z motoru. Ale na kole jste vy motorem. Kdyby vám Ferrari dalo auto bez motoru, jistě, dáte do něj V12 šestilitrový motor, je to superauto. Ale pokud byste do něj dali malý jednolitr tříválec, nemyslím si, že je to stále superauto. A tak, u dokonalých kol, máte velmi málo k porovnání výkonu. Jistě, máme tuhost a aerodynamiku, ale obě jsou docela těžko kvantifikovatelné, zvláště když marketingová oddělení mění čísla změnou úhlů, rychlostí větru a podobně. Takže pak, pro výkon, nám zůstává jen pocit. A cítí se to jako dokonalé kolo? Pojďme to zjistit. Pokud jdeme podle pocitu, toto rozhodně působí jako dokonalé kolo. Je tuhé, krásně se ovládá a je rozhodně závodní. Moje hlavní kritika Yoleo R9 minulý měsíc byla uvolněná geometrie. To zde není případ. I když máme několik podložek pod představcem, stále máme slušný pokles od sedla k řídítkům. Vytáhněte ty podložky a můžete být tak agresivní, jak chcete.

Je dokonalé kolo jen o výkonu? No, pokud se na chvíli vrátíme do světa aut, podívejte se na špičkový model Tesla Model S. Přes 750 koní a z 0 na 60 za 2,4 sekundy, nechalo by většinu Ferrari a Lamborghini v prachu. Ale není mnoho lidí, kteří by to považovali za skutečné superauto. Možná je příliš praktické. Možná není dostatečně hlasité a okázalé svým designem. Možná není dost drahé. Potřebuje značka superauta určité množství dědictví nebo historie nebo šmrncu? Myslím, že je bezpečné říci, že neexistuje žádná pevná definice superauta, natož dokonalého kola. A to ještě předtím, než se vůbec dotkneme slona v místnosti, co je čínské dokonalé kolo. Pokud je to o tom, kde je kolo vyrobeno, pak mnoho de facto dokonalých kol od značek jako Specialized, Canyon, Cervelo je již vyrobeno v Číně. Pokud je to o zemi původu značky, pak už máte Giant a Merida z Tchaj-wanu. Ale pojďme se vyhnout tomuto citlivému tématu. Myslím, že tedy, jako krása, je dokonalé kolo v oku pozorovatele. Pokud si myslíte, že je to dokonalé kolo, je to dokonalé kolo.